Résumez cette publication avec :

Bij Novadia is het structureren van het dagelijks leven van de bewoners een prioriteit. Het hele jaar door zorgen we ervoor dat ze momenten beleven die in het teken staan van samen zijn, nieuwe ontdekkingen en gezelligheid. Elke maand wordt er een gevarieerd activiteitenprogramma aangeboden.

Onze bewoners hebben genoten van de terugkeer van het mooie weer

De maand mei begon met het traditionele plukken van lelietjes-van-dalen in de tuinen van de residenties. De bewoners maakten mooie boeketten die ze met veel plezier aan alle bewoners van de residentie uitdeelden.

De mooie dagen waren ook een gelegenheid om te genieten van uitstapjes in de buitenlucht, met name naar de Koninklijke Serres van Laken en naar een park in de buurt van een van de wooncentra, om te genieten van de zon en de natuur.

Tussen voorstellingen en danspasjes

Het dansgezelschap Lumina nodigde de bewoners uit voor hun gala „Terug naar de toekomst“, georganiseerd in het Cultureel Centrum van Oudergem. Deze voorstelling combineerde dans, theater en speciale effecten.

Tijdens een avonduitstapje bij Madame Moustache kwamen de bewoners van Azalées, Acacias en Fuchsia’s samen. Ze hebben met veel plezier gedanst, gezongen en verschillende artistieke optredens ontdekt!

Een ander hoogtepunt van de maand: de speed-dating tussen de verschillende tehuizen. Tijdens een dansmiddag konden de deelnemers dankzij dit evenement nieuwe mensen ontmoeten en vriendschapsbanden smeden…!

Tot slot namen de bewoners deel aan de beroemde Zinneke Parade, in het hart van Brussel. Onder het thema ‘De Droom’ werkten de bewoners samen aan het ontwerpen van de kostuums, de muziek en de choreografieën!

Knutsel- en bewegingsactiviteiten voor onze senioren!

Residentie Fuchsias organiseerde voor de bewoners een kennismakingsworkshop weven in de Sint-Karelskerk. De bewoners konden hun handvaardigheid oefenen en hun eigen creatie mee naar huis nemen!

De bewoners kregen ook de kans om deel te nemen aan een workshop ‘Beweging en valpreventie’. Onder begeleiding van het zorgteam konden de bewoners verschillende parcours afleggen om hun motoriek te trainen.

Een maand vol gezellige momenten

Residentie Fuchsias nam de bewoners mee naar de Lente-thee, georganiseerd door de gemeente Molenbeek. Deze thee voor senioren was een mooi moment van samenzijn en lekker eten.

Ten slotte hebben de bewoners van residentie Trèfles, in het kader van een intergenerationeel project in samenwerking met de leerlingen van de school van La Roue, hun kunstwerken tentoongesteld. Een tentoonstelling die de creativiteit en de verrijkende uitwisselingen tussen twee generaties in de schijnwerpers zet.